Sunday, 22 Oct 2017
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΣΙΝΕΜΑ

9+1 από τις πιο Εικονικές Αφίσες που όλοι έχουμε αγαπήσει

Όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας είχαμε, έχουμε ή θα έχουμε κάποια αφίσα ταινίας να διακοσμεί έναν τοίχο του σπιτιού μας! Εμείς μαζέψαμε 9 + 1 από τις πιο γνωστές και αγαπημένες αφίσες όλων των εποχών και σας τις παρουσιάζουμε.

  1. ET

Η λίστα ξεκινάει με μία από τις πιο αγαπημένες οικογενειακές ταινίες. Πρόκειται για μία αφίσα με ξεκάθαρες επιρροές από τον Μιχαήλ Άγγελο και αυτό γιατί ο John Alvin σχεδίασε το Poster με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται η σχέση μεταξύ του ET και του Elliot. Αυτό γίνεται μέσω του συμβολισμού του Elliot ως το αθώο πλάσμα που χρειάζεται την βοήθεια κάποιου όντος έξω από τα πλαίσια της γης (σχέση Θεού και Αδάμ στον πίνακα του Μιχαήλ Άγγελου).

 

2. GHOSTBUSTERS

Ίσως η πιο γνωστή αφίσα σε αυτή την λίστα. Από άποψη σχεδιασμού δεν έχουμε πολλά πράγματα να αναλύσουμε. Ένα φάντασμα, ένα κόκκινο απαγορευτικό και η φράση «Έρχονται το καλοκαίρι να σώσουν τον κόσμο». Αυτό. Χωρίς συντελεστές, ηθοποιούς ή κάποια ημερομηνία κυκλοφορίας, παρόλα αυτά οι περισσότεροι καταλαβαίνουμε ποια ταινία είναι με το που θα δούμε την αφίσα.

 

3. JURASSIC PARK

Άλλη μία ταινία του Spielberg που αξίζει να βρίσκεται σε αυτή τη λίστα. Δημιούργησαν ένα θεματικό πάρκο για το οποίο ένα λογότυπο και το logo αυτό έγινε το επίσημο σύμβολο της ταινίας (και των επόμενων που ακολούθησαν). Έτσι η αποτελεί μια πιστή απεικόνιση της φύσης της ταινίας: ένα πάρκο της Ιουρασικής Εποχής με κύριο έκθεμα τους δεινοσαύρους.

 

4. SILENCE OF THE LAMBS

Ίσως η πιο γνωστή αφίσα για θρίλερ ταινία.Αρκετά σκοτεινή με τα μοναδικά χρώματα να περιορίζονται στα μάτια της Jodie Foster και στην πεταλούδα που καλύπτει το στόμα της.Ένα αρκετά ενδιαφέρον fun-fact είναι πως η νεκροκεφαλή στο κέντρο της πεταλούδας αποτελεί μία εικαστική απεικόνιση της εικόνας που είχε επιμεληθεί ο Salvador Dali.

 

5. JAWS

Μία αφίσα που στην αρχή δεν φαινόταν τόσο επιβλητική και «τρομακτική». Κατά την διαδικασία του σχεδιασμού της, οι γραφίστες τοποθετούσαν τον καρχαρία με διαφορετικούς τρόπους όμως το αποτέλεσμα ήταν να φαίνεται ως ένα φιλικό δελφίνι. Πράγμα όχι και τόσο καλό! Όλα αυτά μέχρι που κατάλαβαν πως αυτό στο οποίο πρέπει να επικεντρωθούν είναι τα δόντια ….έτσι δημιουργήθηκε μία από τις πιο εικονικές αφίσες των τελευταίων χρόνων.

 

6. STAR WARS

Φυσικά και δεν θα μπορούσε να λείπει το Star Wars! Μία αφίσα γεμάτη από τα βασικά στοιχεία της ταινίας χωρίς όμως να μας προδίδει κάτι. Η 20th Century ήθελε να αναλάβει τον σχεδιασμό ο Frank Frazetta (γνωστός εικονογράφος τέτοιου είδους), πράγμα που δεν συνέβη. Έτσι τον σχεδιασμό έκανε ο Tom Jung  που έπρεπε να παραδώσει ένα αποτέλεσμα που να θυμίζει την δουλειά του Frazetta (πράγμα που ισχύει).

 

7. METROPOLIS

Η συγκεκριμένη αφίσα αποτελεί ένα δημιούργημα του Heinz Schulz- Neudamm και είναι η πιο ακριβή αφίσα ταινίας, αφού το 2005 αγοράστηκε για 398,000 λίρες. Πρόκειται για μία απόλυτα γεωμετρική εικόνα με ελάχιστα χρώματα καθώς δεν χρειάζεται κάτι άλλο για να αναδειχθεί η ομορφιά  της.

 

8. Pulp Fiction

Είναι δικαίως η αφίσα που έχει στολίσει τα περισσότερα φοιτητικά σπίτια. Δίνει την αίσθηση φθηνού περιοδικού με εξώφυλλο  την σαγηνευτική Uma Therman που μας χαρίζει απλόχερα ένα παγωμένο βλέμμα. Η αφίσα του Pulp Fiction θεωρείται από πολλούς μία από τις καλύτερες αφίσες των τελευταίων 20 χρόνων.

 

9. CLOCKWORK ORANGE

Ο Stanley Kubrick είναι ένας καλλιτέχνης που ξέρει ακριβώς τι θέλει να συνοδεύει την δουλειά του. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο ο Bill Gold άλλαξε 3 σχέδια μέχρι να καταλήξουν στην τελική και ευρέως αγαπημένη αφίσα της ταινίας.

 

THE GRAND BUDAPEST HOTEL

Για κλείσιμο μία προσωπική επιλογή. Πρόκειται για την αφίσα της ταινίας The Grand Budabest Hotel. Είναι μία αφίσα τόσο προσεκτικά σχεδιασμένη που όλα έχουν έναν λόγο ύπαρξης. Στην κορυφή βλέπουμε το τίτλο της ταινίας, ο οποίος όμως είναι τοποθετημένος με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζει ως η επιγραφή του ξενοδοχείου. Τα χρώματα είναι κυρίως ροζ και κίτρινο που υποδηλώνουν την ηρεμία και την αθωότητα. Τέλος υπάρχει μία ικανοποιητική ισομετρία στα αντικείμενα με αποτέλεσμα την δημιουργία θετικής εντύπωσης στον παρατηρητή.

 

Κωνσταντίνα Π.