Sunday, 28 Feb 2021
Advertisement
ΘΕΑΤΡΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Πέγκυ Τρικαλιώτη : «Για να είσαι ευτυχισμένος πρέπει να αφεθείς σε αυτά που σου φέρνει η ζωή»

“Οργισμένα Νιάτα” σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή

Το μοναδικό έργο του Τζον Όσμπορν  “Οργισμένα Νιάτα” σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή ανεβαίνει στη  Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αυλαία στις 26, 27, 28 Φεβρουαρίου & 1 Μαρτίου για να μεταδώσει μηνύματα και να προσφέρει ένα φρέσκο θεατρικό θέαμα στο κοινό. Η σπουδαία ερμηνεύτρια και ηθοποιός, Πέγκυ Τρικαλιώτη είναι μία από τους τέσσερις πρωταγωνιστές αυτού του συγκλονιστικού ταξιδιού των 100 λεπτών που διαδραματίζεται σε επτά εποχές και πόλεις. Σε συνέντευξη που μας παραχώρησε αναφέρθηκε στο ρόλο της ως Άλισον που υποδύεται στο εν λόγω έργο, καθώς και για την ‘’Απολογία της Μαρί Κιουρί’’ στην οποία επίσης πρωταγωνιστεί.

Συνέντευξη :  Εβελίνα Κεχαγιά

Πρωταγωνιστείτε στο έργο του Τζον Όσμπορν , “Οργισμένα Νιάτα” σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή και υποδύεστε έναν ιδιαίτερο ρόλο αυτόν της Άλισον. Θα ήθελα να μου μιλήσετε για το ρόλο σας και τη συνεργασία σας με τους συντελεστές της παράστασης.
Τα ‘’Οργισμένα Νιάτα’’   του Τζον Όσμπορν είναι ένα υπέροχο κλασσικό κείμενο. Μιλάει για τέσσερις νέους ανθρώπους. Ο καθένας από αυτούς προσπαθεί να κάνει ένα βήμα μπροστά τη ζωή του, να καταλάβει τι είναι αυτό που ζει και με έναν τρόπο να το αλλάξει. Χωρίζεται σε κάποιες  Κυριακές μέσα στις οποίες συνήθως υπάρχει μία παράξενη ραστώνη, σαν να  μοχλεύουμε όλη την εβδομάδα  ό,τι έχουμε κάνει στη ζωή μας, στις μέρες μας. Μπαίνει μέσα στις Κυριακές, σε διάφορα μέρη, σε διάφορες χρονικές περιόδους  και αυτά τα τέσσερα πρόσωπα προσπαθούν να βρουν τις ισορροπίες τους στη ζωή. Εγώ κάνω την Άλισον είναι ένα κορίτσι που προέρχεται από μία πλούσια οικογένεια και ερωτεύεται κάποια στιγμή στη ζωή της ένα αγόρι με το οποίο έχει μεγάλη κοινωνική απόσταση και προσπαθούν επί  3-4 χρόνια να κρατήσουν ένα γάμο που διαλύεται, αυτός σχεδόν την κακοποιεί λεκτικά, όχι σωματικά, ενώ αυτή είναι εγκλωβισμένη και μένει μαζί του χωρίς να ξέρει τον λόγο.

Αναγνωρίζετε στην Άλισον ένα κομμάτι από τον εαυτό σας, πιστεύετε ότι υπάρχουν κοινά στοιχεία με το ρόλο που υποδύεστε;
Όχι δεν υπάρχει κανένα κοινό στοιχείο. Δεν θα μπορούσα ποτέ να μείνω σε μία σχέση που είναι κακοποιητική για μένα, ούτε μοιάζω με την Άλισον ως προς τον τρόπο που μεγάλωσα και στη συμπεριφορά μου. Παρόλα αυτά, ένας ηθοποιός  πάντα ψάχνει ένα κοινό στοιχείο για να ταυτιστεί, προσπάθησα να μπω μέσα στην ιδιοσυγκρασία αυτού του κοριτσιού και να υπάρξω  μαζί της πάνω στη σκηνή. Πολλές φορές, έχω αισθανθεί εγκλωβισμένη στη ζωή μου ίσως όχι σε μία σχέση ή σε ένα γάμο αλλά μου έχει συμβεί να μην μπορώ να φύγω από κάτι και να μη γνωρίζω για ποιο λόγο δεν μπορούσα να φύγω από αυτό και σίγουρα έχω φτάσει σε σημείο να πρέπει να αποφασίσω για το τι θα κάνω ή όχι.

 Τι σημαίνει για εσάς ‘’οργισμένο νιάτο’’;  Έχετε υπάρξει επαναστάτρια στο παρελθόν;
Τα νιάτα είναι φυσικό να οργίζονται, δηλαδή αν στα νιάτα σου δεν είσαι οργισμένος, αν δε θέλεις να φέρεις την αλλαγή, δε νιώθεις ότι αυτό που ζεις δεν είναι αρκετό δεν πρόκειται να το ζήσεις αργότερα. Ο μόνος τρόπος για να πάνε οι άνθρωποι μπροστά είναι να μην τους αρέσει το τώρα τους, να προσπαθούν να φτιάξουν κάτι καλύτερο. Όταν είσαι  νέος άνθρωπος αυτό κάνεις στην πραγματικότητα, δεν σου αρέσει αυτό το στενό πλαίσιο στο οποίο οι ενήλικοι έχουν μάθει να ζουν με τις απαγορεύσεις και τα όρια. Όταν είμαστε στην αρχή της ζωής μας λίγο μετά την εφηβεία, προσπαθούμε να σπάσουμε αυτά τα πλαίσια. Έχω υπάρξει επαναστάτρια όμως για πολύ λίγο,  επειδή μπήκα σε μικρή ηλικία στο θέατρο που είναι πρωταθλητισμός και δεν σου αφήνει πολλά περιθώρια. Μπήκα στη σχολή μου 17,5 βγήκα 20,5 και από τότε δεν έχω σταματήσει να δουλεύω. Επαναστάτησα με έναν τρόπο, αλλά νομίζω πως εάν έκανα οποιαδήποτε άλλη δουλειά που δεν απαιτούσε το 100% της σωματικής, φωνητικής, ψυχικής και της νοητικής μου ακεραιότητας, θα είχα επαναστατήσει περισσότερο.

“Οργισμένα Νιάτα” σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή

Στην παράσταση, είστε ζευγάρι με τον Τζίμι Πόρτερ που τον υποδύεται ο ηθοποιός Xάρης Τζωρτζάκης και η σχέση σας χαρακτηρίζεται από οργή και θυμό. Πως θα μπορούσε η Άλισον να βγεί από αυτήν τη βίαιη σχέση και να προχωρήσει στη ζωή της;
Συμβαίνει ένα καταλυτικό γεγονός που την κάνει να πάρει μία απόφαση αν θα φύγει ή αν θα μείνει. Θεωρώ πως αν δεν υπήρχε αυτό το γεγονός θα συνεχιζόταν για πολύ καιρό αυτή η σχέση με τον τρόπο που υπάρχει, στην αρχή του  έργου. Ο σύζυγος μου στην παράσταση, ο Χάρης είναι ένας άνδρας ο οποίος χλευάζει,  ειρωνεύεται την γυναίκα του και εκείνη δεν απαντάει ή απαντάει μονολεκτικά και γίνεται ειρωνική σαν να ρίχνει λάδι στην φωτιά. Δεν είναι υποτακτική, δεν κάθεται σε μια γωνία και κλαίει σε καμία περίπτωση. Απλά δεν είναι ιδιαίτερα εκδηλωτική, δεν εκφράζεται πολύ σε αντίθεση με τον Τζίμι που μιλάει ακατάπαυστα και πετάει συνεχώς κοτσάνες. Είναι ειρωνική και σνομπ απέναντι του, γιατί προέρχεται από διαφορετική κοινωνική τάξη.

Προσωπικά, θεωρείτε πως στις αποφάσεις μας πρέπει να κυριαρχεί η λογική και το προσωπικό μας συμφέρον; Είναι εύκολο να απεγκλωβιστούμε από συναισθηματικά διλήμματα ;
Ο καθένας λειτουργεί διαφορετικά. Υπάρχουν άνθρωποι που λειτουργούν μόνο με το θυμό τους και άλλοι μόνο με το λογικό κομμάτι του εγκεφάλου τους. Γενικά, δεν πιστεύω ότι ο άνθρωπος  αλλάζει, ίσως να μετατοπίζεται και μεγαλώνοντας καταλαβαίνεις τι σου δημιουργεί  περισσότερο πρόβλημα. Αν ένας άνθρωπος  λειτουργεί μόνο με το θυμό του, αυτό σίγουρα κάποια στιγμή στη ζωή του θα πρέπει να το περιορίσει αν θέλει να είναι έστω και λίγο ικανοποιημένος και  πιο ήρεμος. Από την άλλη μεριά, ένας καθαρά εγκεφαλικός τύπος  θα καταλάβει  κατά τη διάρκεια της ζωής του ότι τα πράγματα δε λειτουργούν μόνο με το “ένα συν ένα ίσον δύο”, για να είσαι ευτυχισμένος πρέπει να αφεθείς σε αυτά που φέρνει η ζωή. Αυτά δημιουργούνται και φτιάχνονται με τα χρόνια, δεν υπάρχουν πρέπει, είναι τι θα σου έρθει και τι θα αντιμετωπίσεις σε αυτή τη ζωή και αυτά  αναλόγως σε μετακινούν από εκεί που βρίσκεσαι.

Κλείνοντας τη συνέντευξη μας, θα ήθελα να μου μιλήσετε για τα μελλοντικά σας σχέδια. Πέρα από την παράσταση ‘’Οργισμένα Νιάτα’’ τι άλλο να περιμένουμε από εσάς;
Αυτήν τη στιγμή κάνω εντατικές πρόβες για την ‘’Απολογία της  Μαρί Κιουρί’’. Είναι ένα έργο της Ευσταθίας σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή. Η Μαρί Κιουρί είναι ένας άνθρωπος που εμείς την ξέρουμε ως τη μοναδική γυναίκα που έχει πάρει δύο Νόμπελ αλλά είχε μία απίστευτη ζωή που κατά τη γνώμη μου όλες  ειδικά οι γυναίκες πρέπει να την ακούσουν. Πρόκειται για έναν πολύ δυνατό άνθρωπο που αφοσιώθηκε στην επιστήμη της, στον άνθρωπό της, έκανε δύο παιδιά, έζησε τον έρωτα , πήρε δύο Νόμπελ, έπεσε κάτω και ξανασηκώθηκε, βίωσε πολλές απώλειες, θανάτους αλλά πάντα στεκόταν στα πόδια της. Μία μαγική ιστορία  που θα μπορούσε να πει κάποιος ότι είναι μυθοπλασία αλλά είναι η ζωή της και ταυτόχρονα είναι αυτή η γυναίκα που ανακάλυψε το ράδιο, το πολώνιο και τη ραδιενέργεια. Είμαι πολύ ευτυχής για αυτή τη δουλειά. Ξεκινάμε στις 9 Μαρτίου στην Αθήνα στο Θέατρο Σταθμός και θα θέλαμε πολύ να ανέβει και στη Θεσσαλονίκη. Η ιστορία αυτής της γυναίκας πρέπει να ακουστεί, γιατί είναι συγκλονιστική και άγνωστη για τους περισσότερους. Θα ήθελα πολύ να κάνω κάποια στιγμή και τηλεόραση, γιατί την αγαπώ και έχω κάνει αρκετές δουλείες στο παρελθόν,  αλλά επειδή ήμουν στην τηλεόραση σε μία εποχή που ο πήχης ήταν ψηλά, έχω λίγο κακομάθει και τώρα εξαιτίας του θεάτρου μου δίνεται η δυνατότητα οικονομικά να μη χρειάζεται να συμμετέχω σε κάτι που δε μου θυμίζει το παρελθόν και αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι θα ισχύει για πάντα. Ίσως να χρειαστεί οικονομικά να κάνω μια δουλειά που δεν είναι έτσι όπως την ονειρεύομαι αλλά τώρα έχω αυτή την πολυτέλεια και εύχομαι να συνεχίσω να την έχω μέχρι η τηλεόραση να ανακάμψει.

Το μοναδικό έργο του Τζον Όσμπορν “Οργισμένα Νιάτα” σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αυλαία στις 26, 27, 28 Φεβρουαρίου & 1 Μαρτίου