Monday, 24 Jun 2019
Advertisement
ΘΕΑΤΡΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Παύλος Χαϊκάλης: «Οι ιθύνοντες των τηλεοπτικών παραγωγών ζητάνε ευκαιριακά και επιδερμικά πράγματα, λείπει η ουσία που υπήρχε στα τηλεοπτικά σήριαλ των περασμένων ετών»

 


Η πιο ευχάριστη και  ζωντανή κωμωδία των τελευταίων ετών, το «Ψέμα στο Ψέμα» του Άντονυ Νίλσον με την σκηνοθετική υπογραφή του Πέτρου Φιλιππίδη , ανεβαίνει στην Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Ράδιο Σίτυ από τις 28 Απριλίου.  Ο  Παύλος Χαϊκάλης και ο Πέτρος Φιλιππίδης  στο πιο απολαυστικό αστυνομικό δίδυμο όλων των εποχών.  Ο ένας και μοναδικός, Παύλος Χαϊκάλης μίλησε στο ThessTheater για αυτή την επική στιγμή της θεατρικής συνύπαρξης αυτών των δύο ταλαντούχων κωμικών στην  πιο ξεκαρδιστική κωμωδία της χρονιάς ενώ σχολίασε τον τίτλο του ‘’κωμικού ηθοποιού’’ που του αποδίδουν πολλοί όσο και την κρίση ποιότητας που χαρακτηρίζει τα ελληνικά, τηλεοπτικά σήριαλ.

Συνέντευξη: Εβελίνα Κεχαγιά

  Κ. Χαϊκάλη, θα ήθελα να μου παρουσιάστε με λίγα λόγια τον ρόλο που ενσαρκώνεται στην συγκεκριμένη παράσταση καθώς και την υπόθεση του έργου.

Δύο αστυνομικοί καλούνται την παραμονή των Χριστουγέννων, να ενημερώσουν ένα ζευγάρι για ένα δυσάρεστο γεγονός. Από εκεί και πέρα, αρχίζουν οι παρεξηγήσεις γιατί ο καθένας καταλαβαίνει τα πράγματα διαφορετικά με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν κωμικοτραγικές στιγμές που καθιστούν το έργο αυτό  μία από τις πιο κλασσικές κωμωδίες του παγκόσμιου θεάτρου στην υφή και στην δομή του σε σχέση με τον τρόπο σκέψης και δράσης των δύο ηρώων. Γενικά, είναι ένα από τα πιο δυνατά έργα του παγκόσμιου θεάτρου και ειδικότερα, του Νίλσον.

Εγώ είμαι ένας από τους δύο αστυνομικούς, ο πιο συντηρητικός. Δεν έχει κανένας από εμάς υψηλό IQ και ο ρόλος του Πέτρου είναι πιο χαλαρός. Εγώ είμαι αυτός που ισορροπεί τα πράγματα.

Στην εν λόγω παράσταση έχετε δίπλα σας έναν εξαιρετικά αγαπητό και ταλαντούχο ηθοποιό, τον Πέτρο Φιλιππίδη. Πώς είναι η συνεργασία σας πάνω στο θεατρικό σανίδι; 

Με τον Πέτρο έχουμε τους ίδιους κώδικες υποκριτικής και την ίδια αντίληψη για την κωμωδία. Αυτό, λοιπόν έχει ένα αποτύπωμα στην σκηνή το οποίο δεν είναι «κολακευτικό για εμάς» αλλά είναι μία στιγμή που ο θεατής την χαίρεται γιατί βλέπει δύο προσωπικότητες σε ένα ηθοποιό, είναι σαν να βλέπει έναν ηθοποιό απλώς χωρισμένο. Έχουμε μία δυσεύρετη σχέση επικοινωνίας με τον Πέτρο και αυτό δημιουργεί ευφάνταστα πράγματα τα οποία αποβαίνουν υπέρ της κωμωδίας και του έργου γενικότερα.

Που οφείλεται η επιτυχία του συγκεκριμένου έργου; Για ποιο λόγο αξίζει να παρακολουθήσει το κοινό αυτή την παράσταση ;

Υπάρχει ένας και μόνο σημαντικός λόγος: το άφθονο γέλιο! Είναι μία ουσιαστική κωμωδία καταστάσεων. Ο κόσμος γελάει,  το ευχαριστιέται και φεύγει χαρούμενος από την παράσταση ενώ όσο παρακολουθεί το έργο αντιλαμβάνεται τις δραματικές στιγμές του έργου και είναι σε θέση να συνειδητοποιήσει ότι πρόκειται  για  ένα σπουδαίο έργο με πολλά νοήματα. Δεν είναι ένα έργο επιφανειακό. Δεν είναι μία κωμωδία την οποία την βλέπεις, τελειώνει, γελάς και φεύγεις. Είναι μία κωμωδία που σου προσφέρει τροφή για σκέψη.

Αυτή πιστεύω είναι και η επιτυχία της συγκεκριμένης παράστασης. Είναι ένα μίγμα γέλιου και ποιότητας το οποίο φέρει αυτό το αποτέλεσμα, το να παίζεται για δεύτερη χρονιά στην Αθήνα και τώρα να ανεβαίνει και στην Θεσσαλονίκη.

Κεντρικό θέμα στην παράσταση διαδραματίζει το ‘’ψέμα’’ όπως φαίνεται και από τον τίτλο της.  Κατά την κρίση σας, το ψέμα βοηθάει στην επίλυση των προβλημάτων ή δημιουργεί περισσότερα προβλήματα;

Πάντοτε, δημιουργεί περισσότερα προβλήματα. Είναι ένα ζήτημα το οποίο θα πρέπει να απασχολεί όλους τους ανθρώπους. Το ψέμα είναι μία επιφανειακή λύση, δεν δίνει ουσιαστικές λύσεις στο πρόβλημα και οι άνθρωποι δεν θα πρέπει να βασίζονται σε επιφανειακές λύσεις.

Στο μυαλό των περισσότερων τηλεθεατών, είστε ένας κωμικός ηθοποιός που έχει προσφέρει αμέτρητες στιγμές γέλιου τόσο στην τηλεόραση όσο και στο θέατρο. Είναι πράγματι, η κωμωδία το αγαπημένο σας είδος;

Η κωμωδία είναι σίγουρα ένα από τα πιο αγαπημένα μου είδη και αντικειμενικά το πιο δύσκολο είδος στο θέατρο διότι ο ηθοποιός καλείται να παίξει, ισορροπώντας ανάμεσα στο δραματικό ρόλο και στο κωμικό. Για να βρεί αυτή την ισορροπία, θα πρέπει να ανακαλύψει το δραματικό στοιχείο που υπάρχει. Στο δράμα είναι πολύ πιο απλά τα πράγματα. Στην κωμωδία πρέπει να ξεφύγεις σε όλους τους  ορίζοντες, να ανοίξεις τα θέματα και να κρατήσεις λεπτές ισορροπίες μέσα από τις πιέσεις που δέχεται ο ήρωας και με αυτό που θέλεις να εξάγεις σαν αποτέλεσμα και αυτό την καθιστά δύσκολη. Γι’αυτό όλοι κωμικοί προτιμούν το δράμα γιατί ψάχνεις διαφορετικούς εκφραστικούς δρόμους για να μπορέσεις να λειτουργήσεις.

Προσωπικά, θεωρώ και εγώ τον εαυτό μου κωμικό ηθοποιό αλλά την μεγαλύτερη μου επιτυχία στο θέατρο την έχω κάνω με δραματικό ρόλο στο ‘’Έγκλημα και τιμωρία’’.  Αυτή ήταν για μένα μία ουσιαστική επιτυχία. Σαφώς, υπάρχουν οι ετικέτες του «κωμικού» αλλά νομίζω ότι αυτό πρέπει να ξεπεραστεί γιατί σήμερα ένας ηθοποιός είναι είτε καλός είτε κακός ή μέτριος, δηλαδή το ζητούμενο είναι η ικανότητα που μπορεί να σε οδηγήσει σε άλλα επίπεδα υποκριτικής.

Είναι το τηλεοπτικό σήριαλ στα επόμενα σχέδια σας;

Μέχρι στιγμής, όχι!  Η κατάσταση στην τηλεόραση έχει γίνει πάρα πολύ δύσκολη. Δεν ξέρω αν υπάρχουν ευκαιρίες πλέον στην τηλεόραση. Δεν ξέρω αν θα πληρωθεί ο ηθοποιός. Υπάρχουν και πρόσφατα παραδείγματα όπου κάναμε σειρά και δεν έχουμε πάρει τα χρήματα μας ακόμα και δεν ξέρουμε καν αν θα τα πάρουμε ποτέ. Γενικά, υπάρχει ένα επίπεδο αρκετά χαμηλό και τα πράγματα έχουν αρχίσει να δυσκολεύουν σημαντικά διότι οι ιθύνοντες των τηλεοπτικών παραγωγών ζητάνε ευκαιριακά και επιδερμικά πράγματα, λείπει η ουσία που υπήρχε στα τηλεοπτικά σήριαλ των περασμένων ετών.